vismut

Va fan? Är vi i Nässjö?!

Publicerad 2008-10-24 23:24:11 i Allmänt

Tillbaka från Köpenhamn - skönt. Presentationerna (min, Rikards och Lans) gick jättebra. Jag var inte alls nervös utan njöt nästan av att stå där framme framför 90 pers. (hade trott på betydligt fler). Lite skakig var jag allt typ 15min innan det var min tur men det gick över snabbt. Efter presentationen var det Congress Dinner. Det började bra med tre-fyra glas champange, vin till förrätten, ännu mer vin till huvudrätten och ytterligare lite vin till deserten. Sen började ryktet om de enorma 2cl whiskeyna spridas (8or?) fast de kanske bara kompenserade för de små ölen. Sen blev det vidare till ett riktigt hak där bartendern hade mer än EtOH i kroppen. Han fick för sig att jag var fransman och höll på samma fotbollslag som honom men när han fattade att jag var svensk fick jag betala för ölen...
Själv hamnade man ju bland 4 av de största vid middagen medan de andra hamnade med i övrigt utstötta doktorander/forskare (ok, nu överdrev jag lite men bara lite). Hur hände det här då? Jag diskuterade såklart mitt favoritprotein med en dansk-ryska som har samma favvoprotein. Vi satte oss vid ett tomt bord men hon har något som lockar till sig folk så snart satt höjdarna där runt oss. Enligt Rikard finns det en sjukdom som heter Anastassia-sjukan och det kan nog stämma. Folket vid de utstöttas bord hade mest fokus på mitt bord och smygfotade etc... Aja, vi lyckades i alla fall hamna i hyffsat heta diskussioner två gånger under konferensen. Dels när jag ifrågasatte hennes slutsatser och hon anklagade min metod för att vara dålig och dels under middagen. Fast den senare berodde nog mer på att ingen av oss kunde uttala 'Y' på engelska (jag 'aj' och hon 'uv') så det blev ett litet missförstånd.

Enligt vissa på plats kan min hittade fenotypändring leda till Nature - om jag har tur.

Det var mycket varierande kvalité på presentationerna. En professor från Kina hade alla ord han sa skrivna på powerpointsliden och pekade på dem med laserpekaren samtidigt som han sa dem. Men det var bra för hans engelska var obefintlig. Helt klart sämsta presentationen någonsin alla kategorier!
Middagarna har varit grymma! I onsdags blev vi inbjudna av Köpenhamns kommun till Rådhuset där vi fick buffé. Undrar om jag varit i någon finare byggnad någonsin. Och undrar om någon haft fulare skor än Rikard i Rådhuset tidigare ("de funkar med svarta strumpor för då syns inte hålen"):


Bra med svarta strumpor!


Idag har vi gått på Ströget i regn. Det var jobbigt med regnet och att det var lång tid tills tåget hem skulle gå men det var faktiskt ganska så roligt ändå. Rikard och Lan var nära att få mig in i en piercingaffär. Snart kommer jag väl ha en ring i örat. Jag hade förresten lovat att bjuda Lan på öl för att hon hjälpte mig med några experiment. Dock var det förbud mot att bjuda henne vid middagen i torsdags för hon skulle ha sin presentation på fredagen och hon saknar alkoholdehydrogenas så det tar lång tid innan alkoholen lämnar hennes kropp. I stället ville hon bli bjuden på x2000 så visst. Ojojoj. En öl och sen hade hon en roligare tågresa - tills hon somnade.

Men absolut roligast: x2000 hem. En man i kupén ropar på smålänska: "Va fan? Är vi i Nässjö?! Jag ska ju av i Alvesta! Jaja, typiskt SJ!"

Rikard och jag vek oss av skratt. Han tog sin väska och hoppade av. Väl på perrongen ställde han sig och dansade. Ja, han hade nog också EtOH i kroppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela