vismut

First day att school

Publicerad 2008-09-22 22:05:39 i Allmänt

Åsa skriver sin version av Odenseresan här så här kommer lite extra från min sida. Resan gick riktigt smärtfritt, inga missöden alls. Det är intressant att jämföra kvinnlig och manlig packning. Rikard och jag packade ner ett par extra byxor och en tröja mest för vi hade plats och vi kanske spiller. Åsa packade ner ombyten för alla väderlekar... Men hon fick ju med sig datorn också så nu slutar jag kommentera hennes fyra klänningar och x antal skor. Jag är dessutom avundssjuk på Åsa. Hon har lyckats bäst med matvalen på resturangerna vi har varit på. Min mat var dyrast och minst:-( På skolan får man VÄGA sin mattallrik (7.25DKK/hg) och det är ju lite speciellt. Speciella var också de stekta nudlarna som var jobbiga att äta.

Igår somnade jag 22.10, i samma sekund jag släckte lampan. Rikard var impad.

Typiska danska saker: The och kaffe i plastmuggar. Toapappersrullen sitter jättelångt ner.

Nu dricker vi the i plastmugg hos Åsa och tittar på K2 (fighting; Rikard valde kanal...)



Väntar på bussen som ska ta oss till universitetet på första skoldagen

Rikard och jag hade äpple till fruktstunden. Åsa hade en squash (eller inte).

Det regnar i Odense. Åsa hade ett paraply-lite för litet för tre pers. (hela) Rikard finns på ett annat kort men det var suddigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela