vismut

Helg igen

Publicerad 2008-09-07 18:37:53 i Allmänt

Efter kebabätande med mamma och pappa i fredags kväll åkte jag till Christian och Annica och tittade på ytterligare en riktig höjdarfilm - Wanted med Morgan Freeman och Angelina Jolie. Får ni chansen att se den, missa den...

I lördags vaknade jag "vanlig" tid, typ klockan 7. Jag låg och tänkte hur bra det skulle ha varit att ha en Corren att läsa. Jag lämnade ju in ett papper som sa att jag skulle få en månad gratis men har inte fått någon annu. Men så fick jag en känsla att gå upp och titta i hallen och jo - där låg en Corren så jag gick tillbaka till sängen och stannade där läääänge.

Riktigt ruskigt väder i lördagsförmiddag så jag gjorde simhallen (gym, simning, bubbelpool, bastu). Jag behöver utveckla min crawlteknik, speciellt andningen, om jag nu ska simma vansbro, så jag frågade en tjej som såg ut att kunna det här med simning om råd. Det blev en väldigt konstig situation. När hon och jag tagit av oss simglasögonen insåg i alla fall hon tror jag att vi "känner" varandra. från Motala. Svårt att föklara men det blev väldigt konstigt när min hjärna försökte komma på om det verkligen var hon samtidigt som jag babblade på om crawlteknik. Problemet med min nya andningsteknik som jag fick är att jag får 100liter vatten i vänster öra vid varannan andning....

Sen blev det en 6 timmar i ett kallt cloetta center för finaler i Nordic Trophy. Först såg jag en skitmatch mellan Djurgården och Helsingfors ditlurad av Christian ("Vad ska du göra annars"). Enda gången jag engagerade mig var när jag hejade på Dif (! kommer aldrig hända igen) i slutminuten så att jag kunde få äta kebab lite tidigare - det fick jag inte. Under LHC-matchen råkade vi hamna i LHC-klacken som dagen till ära höll till på sittplats.

Väl hemma var jag iprincip färdig för sängen när Umesh föreslog HG så vi stack dit efter en mellanlandning på Rydsvägen. Ingen vidare musik och jag fick heller inga snälla kommentarer om mitt dansande men under en kvart när DJn fick ett ryck o spelade bra musik (Ceasars, Gyllene Tider, Offspring, Greenday) så var jag dansgolvets kung!

Idag blev det KungFu panda i soffan och nu wii hos Stefan!


Vi planerade fredagsmötespresentationer på jobbet i fredags. Jag insåg att det är december snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela