vismut

Jag borde förstås vetat bättre

Publicerad 2008-09-03 18:46:10 i Allmänt

"Aja, jag är inte helt nedslagen och jag tror inte Bossen är det heller..." skrev jag igår angående att vår artikel inte blev accepterad. Sanningen är att Bossen kokade av ilska hela kvällen och satte sig vid datorn för att skicka ett mail till överste-editorn på tidningen. Han beslutade sig dock för att vänta till idag med att maila för att lugna ner sig lite. Så idag ägnade han förmiddagen åt att skriva ett långt mail där han förklarade hur inkompetent vår editor var samt att även utmanade beslutet, dvs han vill ha en ny prövning. Det han är mest irriterad över är att det tog 4 veckor att ge oss beslutet då de inte ens orkat skicka vidare till någon kunnig inom området för review. Editorn fick sig flera rejäla kängor men den här var den roligaste: "Third, the inspection of [editorns] professional expertise shows that his research during forty (40!) years does not go beyond the study of microtubules." Med andra ord, han har inte en aning om vad vår artikel handlar om.

Jag klippte mig lite idag. När jag satt där kom det in en riktig urskogsmänniska med gylfen öppen, stort ovårdat skägg och ett enormt hår. Tjejen som klippte mig kunde inte hålla sig för skratt och inte jag heller. Sen sa han massa konstiga saker också...

Min nya gympolare var på gymmet 2.5h igår. När vi stretchade bredvid varann frågade han mig hur man stretchar ut framsida lår... Den här gången hade han i alla fall ätit innan han kom till gymmet.

Idag fick jag mail från en gammal lärare i fysiologi. Det stod att jag hade en omdugga och skulle komma och titta på alla preparat i mikroskop eller något. Jag svarade att det var 4.5 år sedan jag blev godkänd i kursen och att jag hämtat ut min examen... Det var roligt att jag kände igen två andra personer som fått mailet. Sofia A och Pontus. Haha, alla är godkända och har hämtat ut examen. Måste ha snurrat till lite där idag.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-09-04 15:57:55

Nädu Björn, nu tar du SofiaA och Pontus i handen och går och gör eran hemläxa på fysiologilabbet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela