vismut

Jag borde egentligen låta bli...

Publicerad 2008-09-10 20:16:18 i Allmänt

... att surfa på aftonbladet.se för jag blir irriterad väldigt ofta har jag märkt. Men jag har svårt att sluta, jag vill ju samtidigt läsa vad som händer.
Senaste exemplet är senaste dygnets domedagsartiklar om LHC, alltså partikelacceleratorn i Cern (inte något hockeylag eller något light harvesting complex). Igår kunde man läsa om att jordens undergång skulle ske idag på både Expressens och Aftonbladets hemsidor. Sista natten på jorden med andra ord. Inte nog med att alla refererade till en tysk forskare som vad jag har förstått var den enda som riktigt hävdade att det skulle bildas ett svart hål som skulle sluka upp jorden, idag skulle ju bara maskinen provköras! Man körde fotoner i samma riktning, dvs ingen krock. Det riktiga experimentet kommer inte att ske för om någon månad (eller år?).
Runt lunch toppade Expressen sin hemsida med rubriken: "Experimentet lyckat - nu överlever jorden" men dock med en reservation: "Men först om flera veckor kan vi vara helt säkra". Efter det här flyttade Expressen ner nyheten om jordens överlevnad låååååångt ner på förstasidan.
Aftonbladet då? Där hade man efter ett tag rubriken "Barnen: Sluta skrämma oss" där man skrev om MEDIAS domedagsrapportering och en intervjuv med en barnpsykolog som berättade hur man skulle förklara det jobbiga för barn. Hon verkar förövrigt skärpt: Fråga - Hur ska man göra om man själv (som vuxen) är orolig? Svar - Då kanske man borde söka hjälp för det. Ehh, jo.
Ironiskt nog har Aftonbladet nedanför den här artikeln en länk till hur jorden ska gå under.

Nu verkar det kanske som om jag inte gjort mycket annat än att surfa internet idag och nej, inte mycket mer. Jag har åkt hiss mellan plan 13 och växtrummet på plan 7 minst 34 gånger idag. Jag gjorde mätningar på mina plantor var 30e minut och när jag var tillbaka på kontoret igen efter en mätning hann jag knappt börja med något vettigt innan det var dags igen så jag är ursäktad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela