vismut

Skolutflykt

Publicerad 2008-09-27 11:29:06 i Allmänt

Åsa bloggar om Odenseresan här, här, här och här.

Efter lektioner på torsdagesförmiddagen så blev det skolutflykt. Åsa frågade om  man kunde köpa glass på utflyktsmålet men eftersom man inte kunde det släpade de med sig glass till oss istället. Det var kul att se folk upphetsade av - en skarv. Skumma konstverk fanns det också. Väl i skolbänken igen blev det övningar i databaser.

Efter skolan gick vi på flott resturang och åt buffé. Jag åt massor och kunde knappt få ner en öl på den efterföljande puben. Vi gick också förbi HC Anderesens barndomshem. Vi kollade in igenom fönstren innan vi fick reda på att vanligt folk bodde där...
När vi skulle tillbaka till hotellet var jag helt lost. Som tur var hade vi vår danska guide Rikke koll så vi kom hem ändå.

Våra klasskamrater: Snygg-tysken, den tyske playern, den danska kinesen, rockbruden/emo-tjejen (österrikiska), en anorektisk danska som sprang två ggr/dag, franska Angelicé, en stor man (professor) från Sydafrika som svettades kopiöst,  en associate professor från Ottawa och heavy drinker-Alessandra. Sen har vi danskan Rikke som Rikard gav ett osmakligt öknamn. Dessutom fanns det tre danskar från ett företag som inte jag hade så mycket kontakt med.

Den tyske-playern smittade danske kinesen, mig och Rikard med sin förkylning. När kinesen hörde att Rikard också börjat bli sjuk sa han: "vänta bara till lördag, då kommer du må ännu sämre!"

När vi slutade skolan (vi blev godkända!) gav vi oss ut på best shopping ever och gick lite vilse igen. Rikard och jag var sjuka och tråkiga. Tågresan hem satt vi och febrade (Rikard smygdrack whiskey). Dessutom satt en 14-årig tjej och stirrade konstant på mig innan hon somnade.

Nu sitter jag och äter gammalt bröd och nyponsoppa. Mums :-(


Åsa fixade glass till utflykten

Snygg-tysken, tyske playern, Rikard och the "serious scientist" (Åsa alltså)

Best shopping in Odense ever

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-09-27 14:31:52

Visa mig shoppingfynden som en riktig modebloggare!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-09-27 15:34:53

shoppingfynd, I wish, det enda jag fick med mej hem var en flaska sprit eftersom jag hade med mej det "tråkigaste shoppingsällskapet ever" x två...

Postat av: Maria

Publicerad 2008-10-30 14:34:57

Oj... Det var verkligen en snygg tysk..!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela