vismut

Den fula ankungen

Publicerad 2009-04-26 22:13:40 i Allmänt

Så var man vuxen igen då. 6 år sen sist jag var tvungen att betala för vuxenbiljett på östgötatrafiken men efter att de höjde åldern till 26 så blev jag hux flux ungdom igen.

I fredags var det först kebabtallrik på Ros och sen bio, The boat that rocked. Trots vissa orealistiska scener så var den bra. Jag skrattade i alla fall. Men, ska man hångla när man ser film ska man antingen hyra filmen och se den hemma eller sätta sig längst bak i biosalongen. Åtminstone inte sätta sig framför mig.

Lördagen började med 5km jogging med pulsklocka i vidingsjö tillsammans med Åsa och Johan. Sen fort hem för dusch och sen ner på stan via jobbet och hem igen. Sen kom mamma och pappa och vi åt buffé på Ghingis. Det var supergott men nu får det vara slut på thai/kina/mongolisk mat för mig. Jag blir snurrig och får huvudvärk efter varje gång jag ätit på något sådant ställe. Förmodligen pga glutamat-skiten de har i sin mat. Det finns tom ett namn för det här: Chinese Restaurant Syndrome.

Sen åkte vi till smedstadammarna och fikade. Vi glömde dock kakorna hemma. Helt plötsligt fick vi sällskap av en svan som kom väldigt nära mamma och väste. Sen flyttade den sig ännu närmare mig och fortsatte - då tyckte jag att vi hade fikat klart men efter att jag viftat lite med min tröja mot den så gick den sin väg.


Det här avståndet var OK men...



... det här var alldeles för nära! Keps ja. 7mm stubb skyddar inte mot vårsolen.


När huvudvärken släppt hyffsat var det dags för middag och vin hemma hos Alex och Masha. Riktigt trevligt. Vilken tur att jag har så roliga jobbarkompisar! Åsa, jag och Rikard fortsatte ner på stan för öl på NH men tydligen var det sjukhusfest där så vi gick hem istället. Dock hann jag trampa i en spya när vi väntade på Åsas buss. Tack för förvarningen!

Idag har jag shoppat vårjacka och nya träningskläder samt simmat och tvättat. Jag var lite seg efter igår så mycket mer blev det inte...

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2009-04-27 17:10:02

Ha ha, vilken fantastisk naturmänniska du är Björn, det ser så naturligt och avslappnat ut....

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-04-28 13:10:49

Grattis i efterskott... Nu är du lika gammal som jag!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-04-28 13:12:51

...så nu kanske det är dags att du blir lika stor som jag också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela