vismut

När ska man skörda minimajs för att den ska bli just mini?

Publicerad 2009-08-30 21:14:31 i Allmänt

Inte mycket aktivitet på bloggen just nu men det händer inte speciellt mycket som är värt att blogga om heller. Antingen så får ni läsa om jobb eller så blir det träning och det blir lite väl tjatigt.

I fredags cyklade jag runt och tittade på cyklar. Det fanns egentligen inte speciellt många modeller att välja på för mig. I princip bara årets och förra årets Crescent eller Skeppshult och så 3 eller 8 växlar. Först var jag ute i Johannelund och när jag insåg hur smidigt jag kunde ta mig till Tornby genom att följa Stångån så cyklade jag dit också. På vägen hem ÖSTE regnet ner men när jag fått byta till torra kallingar åkte jag hem till Åsa och åt jag soppa och tittade på film.
När det hade gått ungefär 30min av film #2 och jag insåg att den skulle hålla på till halv tolv klarade jag inte mer utan åkte hem. Tydligen var det bara Johan som lyckades se hela filmen...

Igår köpte jag så min nya cykel. En treväxlad Crescent. Kan ju säga att jag inte vant mig vid nya tidens handtag och så har jag inte skavt in sadeln än... Lysena är coola. Det finns av/på-knapp som vanligt men även ett autoläge som gör att lyset går igång när det blir mörkt. High-tech!

Min nya cykel. (www.crescent.se) Hmm, otäckt lik min gamla Merida ser jag nu. Brr.


Idag har jag slagit nytt rekord på min 5km-löpslinga (som antagligen är 4,7km) i Vidingsjö med 1 min 10s! Det trodde jag inte dels för att jag knappt kunnat springa på 2 veckor pga benhinnorna och så är jag lite småförkyld. Första 500m var snabbare än vad mina normala 500m-intervaller är... Jag har också varit på lektion 2 i simskolan. Idag fick vi b.la. flyta för att hitta "vattenläget". Jag vet inte men jag hittade aldrig det läget för mina ben sjönk hela tiden. Antagligen för att jag har så stora benmuskler :-)

 

Har insett att det blir många att springa om i Lidingö. Jag är i 7-startgrupp och alla säger att man ska starta i 2a annars är det hopplöst. Aja, ta mig i mål i år och göra tid nästa år.

 

Well, det blev iaf inget jobb i det här inlägget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela