vismut

Regression

Publicerad 2009-08-23 20:44:01 i Allmänt

Hmm. Det här inlägget var planerat att skrivas häromdagen men det blev inte av. Nu kommer jag inte ihåg varför jag just skulle ha 'regression' som rubrik. Ena saken var att jag är tillbaka i simskola men det var något mer. Hmm. Jaja, på gruppmötet i fredags firade vi en nybliven 30-åring. Professorn i andra växtgruppen frågade vilka som inte var 30 ännu och vi var två. Den andra av oss fyller dock 30 om två månader. Jag vet inte om det var menat som tröst men då sa professorn att "men du ser mycket äldre ut Björn!". Mm. Tack så mycket... Not.

För visst tänkte jag väl just det när jag på lördagskvällen dansade loss på Flamman bland folk som förmodligen aldrig upplevt fotbolls-VM i Italien. Nja. Det är skitsamma. Det var så kul att dansa med Umesh och de andra så det gjorde inget. Undrar dock vad den store vakten tänker när han ser oss år efter år. Kul - ja. Jobbigt - ja. Mina på gränsen till eller kanske redan överansträngda benhinnor gillade inte att studsa runt i 4h. Inte blev det skönare av att tvådagarsträningsvärken i lår och rumpa kickade in mitt under dansen. Det var inte skönt att dansa in i folk.

Förresten så har jag nu bott i Linköping i 7 år och 6 dagar.

Idag har jag varit ute på Roxen igen med Johan, Åsa (som kom direkt från kräftskiva hehe), Pierre och Åsa J. Jag fiskade (rättare sagt: kastade några kast) lite också. Mest för att jag köpt ett fiskekort som jag inte använt ännu..

Slussning


Simskola ja. Idag startade vuxencrawl i simhallen. Jag var tvungen att gå i nybörjarkursen eftersom jag inte hade de teknikmärken som krävdes för fortsättningskursen. Jag vågade inte crawla på uppvärmningen när man fick simma valfritt simsätt... Vi övade benspark och vändningar (masssssssssor med vatten i näsa och öron!!!). Fröken skällde på oss efter uppvärmningen och sa att det var absolut förbjudet att tävla. Vi är tre killar i gruppen och vi kände oss lite utpekade om man säger så. Jag är yngst! De andra är mellan 35 och 49 år men jag spöar dom allihopa ;-)

En sak till. Diskning. Jag hatar det! Igår var all disk borta men nu är den tillbaka och mer därtill. Jag måste skaffa mig en flickv eeh, diskmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela