vismut

Delirium

Publicerad 2009-12-30 21:22:25 i Allmänt

Tillbaka i Linköping sen i måndags och har hunnit med att jobba en och en halv dag. Idag var den halva för det var ju sånt perfekt skidväder! Problemet är ju bara hur man ska ta sig till skidspår. Golfbanan i Ryd är ju närmast och pappa har pratat om hur han och hans bror cyklade med skidorna när de var små. Sagt och gjort, surra fast skidorna och börja trampa. STOPP! Oops, ett tramptag sen satt ena staven fastkilad i hjulet. Nä, det här var ingen bra idé - pappa hade nog inte 197cm långa skidor när han var barn. Och Axel är inte hemma så någon bil kan jag inte låna. Bussen!

Går till Akilles men inser att pengarna på mobilen är för få för en bussbiljett. Äh, tar väl bara 15-20min att gå. Jepp, bara att gå som ett fån längs Malmslättsvägen med skidorna på axeln (men pjäxorna i ryggsäcken!). Jag hann med nästan 90min åkning innan det fick vara nog. Väldigt isiga spår och på ett ställe åkte jag medvetet rakt fram ut i snön i en nedförsbacke för annars hade jag 1. ramlat eller 2. hamnat i en bunker.

Hem fick jag skjuts av världens snällaste Christian som turligt nog skulle in till stan!


Slakten fortsätter. Kiwi-plantan jag fått av Rille saknade mig så mycket i Jul så att den dog.

 

Idag har jag fått mina nya glasögon! Jag är lite snurrig men jag hoppas att det bara är ovana. Bild kommer någon annan dag.

 

Aj, undrar om jag inte sträckte en magmuskel vid något av mina fall idag. Smärtan kommer krypande mer och mer i sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela