vismut

Felskapt?

Publicerad 2009-12-25 12:52:52 i Allmänt

Jag tänkte betälla cykeltröja och cykelbyxor via nätet så för att få rätt storlek var det bäst att mäta diverse kroppsdelar. Enligt tabellen på hemsidan var jag small i midja och bröst. S-M i rumpa och innerben samt M-L i kroppslängd. Men armar. Där var XS=78cm S=80cm och M=82cm. Själv hade jag 68cm så antingen är det fel på mig eller på tabellen...

Idag är det blötsnö, snö och blåst här men det blev ändå en 75min skidtur i kassa spår på golfbanan tillsammans med pappa. Han hade rätt roligt åt mig när jag skulle ta mig nerför en liten backe. Det var inte alls kul. Mina tights gick sönder på knät och träd överföll mig och skidorna korsades. Allt under 10 meter. Ställer nog in eftermiddagens planerade tur för nu snöar det massor.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2009-12-30 00:00:14

hmm. kanske ska mäta från axeln och ända ut i fingertopparna? jag borde ju veta det här... men alltså frågan är varifrån du mäter? Från axeln eller armhålan och till handleden eller fingertopparna? Det kan ju diffa lite då.

Postat av: Björn - konstig

Publicerad 2009-12-30 21:32:02

Det var mamma som visste hur man skulle mäta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela