vismut

Jag är immun, jag är immun, jag är immun, jag är immun.

Publicerad 2009-12-21 21:14:51 i Allmänt

Veckorna består nästan bara av måndagar och fredagar men lite hann jag med i helgen. Ofräsch som sällan skådad var jag på väg till labb i lördags morse men tog omvägen via duschen och rakhyveln för att kunna gå ner och äta lunch på stan. Det var det faktiskt värt. På kvällen var det vin och massor med mat hos Alex och Masha. Sjuåringen slickade på mina fingrar och tre timmar senare spydde hon. Jag vet inte om det var jag som smittade henne men jag är rädd att hon smittade mig. Någon mer timme sen bör faran vara över. Jag är egentligen immun mot vinterkräk men inte mot hypokondri och det har jag blivit smittad av av andra i min omgivning...

Så nöjd man kan vara...


Söndag var det ännu mera mat. Julbord på Mjellerumsgården. "Det var länge sen man såg dig, Björn". Hmm, oops, 6 veckor går visst fort :-)

Andreas, Axel, Anna-Carin, Stefan, Lena, Annica och Christian

Äckligast var deras julsill och godast var någon fårost med pepparrot. Mums. Konstigast var rökt bäver som smakade som en cigarett. Någon efterrätt orkade jag egentligen inte men det var det andra som gjorde.

Efterrättsbordet + korv etc.


I Linköping är det snö - inte i Motala. Där sket sig mina träningsplaner förJulen.


Mycket törstig och däst följde jag med Johan till Östra Tollstad kyrka för Julkonsert med SAABs musikkår. Mer för att få träffa Pierre än för musiken (sången....) faktiskt. Nu var det ju i och för sig Julkonsert men dessutom första gången på mer än 10 år som jag var på en Gudstjänst. Johan sa att det här var SAABs sämsta tillställning någonsin men jag kan konstatera att för mig var det den näst bästa. Dessutom är det skillnad på att spela med Hanna Lindblad och Västra Hargs kyrkokör.....................................

Halleluja


Sen fick jag följa med Åsorna, Pierre och Johan på tacos. Mycket trevlig helg!

Johan berättar Åsa-historier och Åsa skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela