vismut

Plötsligt händer det

Publicerad 2009-12-06 20:05:53 i Allmänt

Idag, på väg till simskolan, hände det: Jag fick grönt direkt vid trafikljuset där jag VARJE GÅNG får stå och vänta och vänta och vänta. Men som sagt. Plötsligt så händer det.

Idag insåg jag att klassens näst bästa crawlare är fru till Motalas bidrag till världssimmningen och tillika Rilles kusin. Undrar varför inte han kan lära henne simma...

Eftermiddagen gick i seghetens tecken efter att ha sprungit med stavar, Åsa och Johan i Valla. På väg hem sprang jag förbi en familj som var ute och gick och blev stannad av morfar som pratade ganska så länge med mig om sina tränings-/tävlingsupplevelser. Han var dessutom nöjd att han hittat en fru som lät honom titta på sport och att hade som krav att han skulle få fortsätta att idrotta när de gifte sig för 44 år sedan. "Är du ensam? Det löser sig." Nu kompenserade han dock för all tid hemifrån genom att laga mat ibland. Trevlig farbror!

Här är mitt hat-övergångsställe. Från hitta.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela