vismut

En smak av sommar

Publicerad 2009-02-10 19:23:47 i Allmänt

Nu är det skönt! Om jag, som idag, snoozear 40min så är det ljust när jag åker till jobbet. Och om jag, som idag, åker hem precis när klockan slår 17 så är det tillräckligt ljust för att inte behöva använda cykelljus. Dessutom lyser solen in på kontoret - så skönt! Det får mig att verkligen känna att det är på väg mot vår och sommar.
Redan nu börjar semestern att bokas upp. Förmodligen blir det så att jag jobbar sista dagen fredag 10/7 och åker upp till Vansbro över helgen. Veckan efter det åker jag en vecka till Mallorca och tinar upp. Idag betalade jag anmälningsavgiften till resan så nu känns det som att sommaren kom ytterligare lite närmare.
Av bara farten har jag varit uppe och hämtat ner mitt växthus. Nu ska försåningen börja. Diskusionerna om vem som ska odla vad i år har redan börjat på labb...

Imorgon är det institutionsdag. Jag skippar förmiddagens prat om hur man skapar ett vinnande lag och ansluter lagom till lunchen. Sen blir det forskningspresentationer och middag på konsert&kongress. Kul!


(apollo.se)


Bar upp växthuset på vinden igen. Jag läste på några fröpåsar att det var i mars man började förså. Jaja, det är väl vinter lite till då.

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2009-02-12 18:12:20

...och den 8 augusti är ju bokad sedan länge....

Postat av: Björn

Publicerad 2009-02-12 19:06:08

Exakt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela