vismut

Highschool stalker

Publicerad 2009-01-16 19:54:57 i Allmänt

Som många redan vet är jag grym på att hitta folk via internet. Jag är så duktig så att andra tom ber mig hitta folk åt dem.
Du vet smeknamnet på person #1 (den du letar efter) och förnamnet på person #2 som möjligen kanske skulle kunna ha person #1 som facebook-vän. Du vet även var den personen jobbar. Du vet inte efternamnet men någon i din omgivning kanske känner igen efternamnet om den får se det.

Steg 1. Skriv in namn på person #2 + var hon jobbar på google (du har förstås redan testan med #1 utan att lyckas)
Första träffen ger efternamnet.


Steg 2. Kolla personens vänner på facebook
Jepp, där är personen du letar efter


Steg 3 Kolla hur gammal personen är på birthday.se
Check.


Sen skulle man rent teoretiskt kunna gå vidare till eniro.se för att ta reda på telefonnummer men den här gången gällde uppdraget att ta reda på personens ålder (så alltså, inget messande den här gången Åsa ;-) Fast man kan ju ändra sig...).



Som ni förstår så är inte det här något jag håller på med eftersom jag inte har facebook, men det hindrar mig inte för att lägga upp strategin för andra stalkers!

Kommentarer

Postat av: Umesh

Publicerad 2009-01-16 20:02:39

får stalkervibbar björn haha

Postat av: Björn - Master of stalkning

Publicerad 2009-01-16 20:14:52

Äh, du har också bett mig om hjälp tidigare :-P

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-01-16 20:55:01

haha, det är sjukt få som skulle vara så stolta över sina stalkerskills som du :)

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-17 09:09:30

Äh. Jag ser det som en sport. Tänk att i princip bara veta förnamnet och sen ändå kunna hitta "allt" om personen. Det är en utmaning. Alternativt ser jag det som konst.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-01-18 14:25:59

Det är fint att du tittar ut åldern först. Så du vet att det är lovligt byte.

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-18 20:57:47

Suck.

Postat av: P

Publicerad 2009-01-19 18:01:24

Hmmmm! Har Björn må hända ett par besöksförbud i straffregistret?! Anade aldrig omfattningen av detta vid dina stalkerbeskännelser i Vålådalen!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-19 21:14:32

Suck.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela