vismut

"Hur kan någon som gillar Gyllene Tider vara så snygg?!"

Publicerad 2009-01-12 17:32:35 i Allmänt

Idag fyller Per Gessle 50år. Jag vågade inte ha Roxette/Gyllene Tider/PG-medley hela dagen på labb för att fira det men här kommer en lista över de bästa låtarna. För att det ska bli fair så får jag ta med 10 Roxettelåtar, 5 GT och 2 när Gessle är själv. Hårt. På Roxette-listen vill jag i alla fall ha minst 5 till och på GT tre-fyra till. Gessle själv vet jag inte om det finns fler bra än de två jag listar :-)

Ingen inbördes ranking

Roxette
Vulnerable
Spending my time
Almost unreal
It takes you no time to get here
Jefferson
A thing about you
Salvation
How do you do
June afternoon
Looking for Jane

Gyllene Tider
Det är över nu
Chrissie hur mår du?
Flickan i en Cole Porter sång
Kung av sand
Juni, Juli, Augusti

Per Gessle
Jo-Anna says
Tycker om när du tar på mig

O ja, det är mig rubriken syftar på...


Igår när jag bokade tvättid blev jag inlåst i cykelförrådet för låset var paj. Fick ringa Axel för att bli utsläppt...

Nu ska jag på Body Attack på gymmet med Rille. Det kommer bli svettigt värre!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-01-12 19:31:47

ojoj, hur kan nån som gillar per gessle få finnas?

Postat av: Johan

Publicerad 2009-01-12 19:36:11

läser hellre om uppsvällda och överkörda roadkills än den här sjuka propagandan..



Jag hoppades ett tag att du var ironisk men med tanke på att du har 17!!! låtar på listan så kan man nog glömma det..

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-12 20:39:22

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Och jag som bjöd er på fest. Glöm det!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-12 20:48:00

Men det är lugnt, vi kan göra en blandskiva med riktig musik och ta med till festen :)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-01-13 15:00:40

När man inte känner igen ens hälften av låttitlarna så kan det inte vara bra. Det här trodde jag inte om dig Björn!

GAAAH!

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-14 13:02:04

Jag är ett Roxette-fan sen mellanstadiet då jag rebellerade mot Back Street Boys hysterin genom att gilla Roxette istället.



Dock har jag mött min överman i Björn, det var bara 4 titlar i Roxette-listan som jag känner igen!

Postat av: P

Publicerad 2009-01-14 14:20:20

Detta måste bekräfta mina misstankar att någon tappade lilla Björn under något av hans första levnadsår! Vad är mest tragiskt, att Per aldrig ger upp eller att någon lyssnar på han??? Vissa saker bör få stilla tyna bort och vila i frid, Per Gessle´s musik är en av dem. Fast han har ju förstås potential som träningsmusik - mycket adrenalin från flyktinstinkten!

Postat av: Mange Sweet

Publicerad 2009-01-14 17:26:57

Du äger Bjös! Vi som tillhör eliten får finna oss i att folk inte förstår vår eminenta musiksmak!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-14 21:04:10

Skönt att vi är tre som uppskattar bra musik i alla fall!

Pierre: Var inte du i Finspång 1996 på Återtåget? -Jo, det var du.

Postat av: P

Publicerad 2009-01-14 21:17:10

Ung och väldigt oförståndig?!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela