vismut

Johann Olav Koss

Publicerad 2009-01-18 10:22:35 i Allmänt

Först skulle vi. Sen skulle vi inte. Sen skulle vi åka och då var det dags för mig att köpa ett par långfärdsskridskor. Igår var jag på utflykt med Åsa och Johan och två doktorander till från HU - långfärdsskridskor på Stora Rängen. Det var skoj så det blir fler gånger. Jag hade dock lite för mycket hockey-rörteknik så tre gånger slog jag i isen var av två av dom hade förstört min utflykt om inte Sebastian med starka nypor kunnat laga mina bindningar. Idag har jag dock ett blått och lite stelt knä. Korvgrillnig och åka i medvind var bäst. Åka i motvind var svårt men Åsa var snäll och lånade ut sina stavar till mig.


Åsa och Johan


Pernilla och Sebastian. Sebbe lagar mina bindningar med sina klätter-fingrar.


Vissa hade braständare med sig - en rosa sådan


Andra (Sebastian) hade med sig tändstål och svedde sina ögonfransar

Vi var inte direkt ensama på sjön. Siri och Daniel var också där.

På kvällen gick jag 5min försent till HG så istället för att gå direkt in fick jag köa i nästan en hel timme! Umesh och Mange var snälla nog att komma ut och påpeka det faktum några gånger under tiden också...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-19 20:09:37

Det ser härligt ut på isen men ajaj så ont ditt knä såg ut i morse :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela