vismut

Seg

Publicerad 2009-01-08 19:18:16 i Allmänt

En enda gång har jag varit nykter när jag gått från Bossen och den gången hade jag ändå druckit tre glas vin till maten. Igår blev alltså inget undantag så idag har varit en seg dag. Jag har varit så ofokuserad så jag har fått leta upp uppgifter där jag fått vara lite kreativ. Sitta och läsa gick inte alls.

Öl och sushi-party alltså. Sushi har jag inte ätit sen en inflyttningsfest i Lund i oktober 2006. Det var första gången jag provade sushi och tyvärr råkade det sammanfalla med något annat jag gjorde för första gången den kvällen. Förmodligen kopplar min hjärna fortfarande ihop sushi med något oätligt för jag kunde bara inte äta. Först tog jag en bit och den växte i munnen. Då tog jag en annan variant och pillade bort algerna men det fungerade inte heller. Det är något med kryddningen av riset tror jag. Sen tog jag en bit till bara för att tvinga mig men sen var det stopp. Jag åt nötter istället. Alex såg väl att Björn (the big eater) inte åt och sa "Pass him the nuts. He is hungry! Mm, jag skämdes lite men men.

Rikard och jag fick ett par superfina, helt oanvända, slalomskidor med bindningar, stavar och pjäxor av Alex att dela på. Han hade köpt dem för några år sen men hade tyvärr aldrig hunnit börja använda dem.

Alexey vill att vi ska komma ner till Schweiz och hälsa på. Det kanske blir en tripp i sommar med vandring i de Schweiziska/Franska bergen!

Lake Geneva
(från www.ayashbasu.com
)

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-01-09 13:29:06

Kom till Lund så bjuder jag på sushi ala Ulla. Den är god den.

Postat av: Björn

Publicerad 2009-01-10 10:02:57

sushi+Lund = jag hamnar sittande ute på din innergård....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela