vismut

2/20

Publicerad 2009-07-14 21:13:51 i Allmänt

Efter simningen åkte jag alltså till Norhyttan utannför Ludvika tillsammans med Oscar och Emma. Oscar och jag gav oss ut på en fisketur med båten men någon fisk blev det inte. Istället skjutsade vi iväg Emma till nattarbete och åkte till Emmas familjs sommarstuga och bastade. Även här testades fiskelyckan och jepp, jag fick en abborre!

På måndagen blev Oscar och jag skjutsade på traktorflak av Emmas pappa för att paddla kanot. Ån var helt översvämmad så det var lite svårt att se vart å-fåran egentligen gick så ibland, när vi insåg att vi tagit fel väg, fick vi gena genom buskagen.

Oscar hade en liten blåtira efter en spark i nyllet vid Vansbrostarten


En av alla våra genvägar


Mycket regn ger mycket vatten

Efter lunch tog vi hundarna på promenad i skogen. Jag har mina orsaker till att vara osäker när jag är i okänd skog med Oscar men på något vis kom vi hem ändå. Trots "genvägar" genom hyggen och kärr. Dock blev vi ganska sena så det blev en snabb bilfärd in till Ludvika och mitt tåg när vi väl hittat hem igen...
På okänd mark

Idag har jag köpt ett nytt fiskespö och spelat golf med Pelle och Axel. Jag vann! I alla fall om man räknar med handikapp men Pelle slog väl minst antal slag kan jag tänka. Första två hålen gick dock uruselt. Bollen kom inte många meter vid varje slag och jag började se mig själv som en riktigt duktig ranch-spelare som sviker när han kommer ut på banan. Men nej, turen vände! Jag förstår dock inte hur folk orkar med 18 hål. 9 hål är absolut tillräckligt.


Pelle in action

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela