vismut

Ner faller regnet spolar ekoxen bort

Publicerad 2009-07-04 20:08:20 i Allmänt

Jag glömde ju att berätta att jag och Rikard + kompis gav oss utför att leta ekoxar i Bjärka-Säby igen i onsdags. Det såg lite mörkt ut bort mot Sturefors men vi gav oss iväg ändå. 1-2km före Bjärka-Säby sa det "PANG" och så öste regnet ner. Vi kom inte ens ur bilen... Istället åkte vi till Vidingsjö och började gå på LOK-milen för Rikard visste ett ställe med massor med salamandrar efter 1,5km. En såg vi. Och en groda. Tur i oturen att vi inte hittade någon ekoxe för mitt lekande med det nya objektivet drar mycket batteri så det hade inte blivit många ekoxekort...

Kanske lika bra att lägga ner ekoxeplanerna för i år nu

Igår köpte jag rullskidor. Den här gången var det också en bra försäljare men "bra" i den meningen att han just var bra och inte bara ville sälja. Han tyckte jag skulle köpa de billigare skidorna som inte rullade så bra för att få mer träning (dessutom hade han aldrig satt på bindningar på de dyrare själv - krävdes borrande) och så pratade vi allmänt om skidteknik och styrketräning. Vi kom fram till att båda skulle köra klassikern nu så då stod vi och diskuterade våra olika mål och träningsupplägg. Jag köpte inte hans sätt att bedriva styrketräning inför Vasaloppet trots att han läst det i en intervju med en Vasaloppsvinnare. Han påstod att man skulle köra "tung" styrketräning medan jag menar att fler reps borde vara bättre för uthållighteten. Idag när jag var på labb och labben skötte sig (nästan) själv så hade jag tid att sätta mig in i ämnet. Visst, det finns olika skolor men nu har jag insett att argumenten för tung träning överväger de för lätt. Men jag kommer nog köra 50:50.

Smartast igår var ändå mamma som avrådde mig ifrån att ge mig ut på skidorna innan nästa helg. Haha, när hon sa det hade jag pjäxorna på mig och ena foten i bindningen och hade tänkt att sticka ut. Men jag lydde mammas råd och stannade i soffan istället :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela