vismut

Första gången jag inte kommer på någon passande rubrik

Publicerad 2009-06-01 22:12:19 i Allmänt

Och så var dom bara - ingen.
Förutom min majs så var jag mest nyfiken på hur det skulle gå att odla physalis på min balkong. Det skulle tydligen bli en ganska imponerande buske. Jag satte typ 15 frön som alla tog sig och eftersom jag inte hade hjärta att kasta bort de små plantorna gav jag bort hälfen till Lotta. När det sen var dags för utplantering blåste alla utom en av. Denna ensama physalis fick därför flytta inomhus igen under mer gynsamma förhållanden men igår var det dags för utplantering igen. Tyvärr så klarade inte stackarn av high light-stress utan blev sönderbränd. Väldigt tråkigt! Men den enes bröd...Rikard hade inte hjärta att kasta sina överblivna chili- och paprikaplantor så nu blir det att plantera det istället!

Tuff start på veckan . BodyAttacken blev inställd! Trots det var vi minst 4 bodyattackare på gymmet. Eller gymmet och gymmet. En av tjejerna som alltid är där körde passet själv. Det såg lite roligt ut och jag funderade på om hon hade mujsik eller inte så jag gick in och lyssnade. Nope, hon lyckades lika bra  utan musik! Jag kan inte ens memorera uppvärmningen så jag blev lite imponerad.

Idag bet jag mig i tungan big time med kindtänderna.

Nu är det dags för sängen. Kan ni tänka er att Björn har börjat läsa innan han somnar? Men dock ingen skönlitteratur. Boken heter "The chloroplast - interaction with its environment" och ska vara läst till kursen nästa vecka. Betyget blir lågt. Mycket lågt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela