vismut

Hemma och vänder

Publicerad 2009-06-07 21:58:42 i Allmänt

85 mil i bil på ett och ett halvt dygn. Snacka om att jag önskar att Axel står på sig mer - han föreslog tåg till Lund medan jag insisterade på bil. Suck. Jaja, vi blev ju i alla fall inte lika bakfulla som vi skulle blivit om vi åkt tåg :-)
I helgen firade vi alltså Pelles läkarexamen med sittning i Lund. Jag, Axel, Oscar, Jansén, Elvira och Malin fick representera de gamla vännerna. Det var tre personer som hade gemensam fest så det var rejält med folk och ett gäng med studentsångare så det var bra drag i sångerna. Jag var placerad intill Pers mamma och pappa samt flickvän Frida vid middagen ("det är inte vem som helst man placerar bredvid sina föräldrar"). Det är kul när man hittar kopplingar mellan folk - jag insåg att Fridas syster som satt snett emot mig, doktorerade på samma ställe som Ulrika. Sånt tycker jag är häftigt! Jag pratade också med en tjej som haft Åsa som lärare, hehe.

Efter middagen blev det tårtor i MASSOR och alkohol i ännu större mängder. Sen gick vi ner en trappa och kom till hela medicinska föreningens avslutande fest med två dansgolv och massor av folk. Där insåg jag att jag också har lite talang på att bugga, eller så var det hon jag dansade med som var grym o jag som bara gled med, hmm. Jaja, Kul helg var det i alla fall. Vi träffade också på Petter så det var som en liten N3A-reunion där nere. Nu är jag hemma och byter smutsiga kläder i resväskan mot rena för imorgon bär det av till Göteborg.

Tråkigt: Min yllekostym är (förmodligen) utsatt för skadedjur som äter på den för byxorna har massa små hål och nu har jag även hittat ett på jackan :-(



Bookscrapping till Per. Så här fint blir det när tjejerna inte dyker upp som förväntat. Det var Elviras förslag med vätternrundabiljett. I efterhand kröp det fram att hon menade det som en taskig grej (vi andra trodde han ville ha en). Hur som helst så blev han jätteglad!


Axel och Oscar



Elvira och Pelle


Oscar, Jansén och Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela