vismut

Tylakoid vad?

Publicerad 2009-06-12 21:13:26 i Allmänt

Så var kursen i Göteborg över. Allt annat än kursen var fiasko, typ. Kursen var kanske inte super den heller för det handlade om allt annat i kloroplasten än just fotosyntesen. Det var väl bra att få vidga sina vyer men att bli betraktad som pucko så fort man sa "tylakoidmembran" var inte speciellt kul.

Kul var det inte heller (för mig; Rikard hade roligt) när jag under en av diskussionstimmarna ställer två frågor/tankar och alla blir knäpptysta och bara gapar...

Första kvällen åkte vi båt och hade räkfrossa till liveunderhållning. FEL! Vi satt på en båt i hamnen och åt lite räkor, musslor mm tills det tog slut (ganska direkt; oj vilket gnäll på kärringarna). De hade beräknat 350g räkor/pers och vid frossa är väl det i minsta laget? Att vi inte kom ut på havet berodde till viss del även det på kocken. Tydligen så startade allt med att kocken fick en stöt i köket som slog ut strömmen. När det var åtgärdat pajade styranordningen och ja, då blev vi sittande i hamnen. Men varför vi inte fick musik fattar jag inte.

Andra kvällen blev det öl med professorerna och övriga kursdeltagare.

Igår orkade inte jag, Rikard, Hanna, Lan och polsk-danska Marta dricka öl med tyskarna så vi gick till hotellet och tvättade dreadsen alt. spelade mopnopol. Vem som vann? Jag så klart!

Idag gick vi i botaniska trädgårdens växthus och tittade på växter från världens alla hörn, nordstan och åkte hem. Hanna, jag och Rikard hade 1:a klass X2000 med gratis internet och en inglasad kupé i kupén. Fint ska det va'!


Mina rumskamrater.


Rikard och en gigantisk rhododendron i botaniska trädgården (när det inte regnade!)


Två timmars utsikt över båten jag sov på sist jag var i Göteborg.


Lan hamnade med alla professorerna


Jag låg under länge men tillslut spöade jag Marta i heads up!


Växt-nördar: Hanna, Rille, Lan och Marta


Egen kupé i kupén på tåget hem. Tyvärr fick man inte fisa för Hanna så Rikard och jag saknade vårt förra ressällskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela