vismut

"Skillnaden mellan fit och fet är bara en vokal"

Publicerad 2009-06-27 22:57:55 i Allmänt

Ibland spottar jag ur mig riktigt bevingade ord. Meningen i rubriken var ämnad som tröst för Magnus när han beklagade sig över att hans flickvän är fit medan han själv är fet. Jag tror att den meningen kommer att stå längst ner på sidorna i veckokalendrar någon gång i framtiden.

Igår hade jag först en presentation på vårens sista gruppmöte och sen var det dags för städning av labbet. På eftermiddagen gick vi hem till Masha och Alex och grillade och drack vin. Jag hade ansvarat för inköp av b.la. potatisen. Jag hade räknat 5 potatisar per person eftersom färskpotatis är lite mindre än vanlig potatis. Jag tänkte först ta 6 per person men sen kom jag på att alla nog inte äter lika mkt som jag. Jo tjena. En åt ingen potatis alls och en annan bara en ynka. Resten åt nog inte fler än tre. Förutom jag då som fyllde min kvot.......

När det egentligen var dags att åka hem blev vi utmanade i schack. Rikard och jag accepterade och spelade 4 partier. Deras taktik gick ut på att fylla oss och den funkade... När vi inte kunde spela mer mötte jag upp Umesh m.fl. på Platens (första besöket i år!). Där träffade jag en person jag inte sett på 7 år. Det var som vanligt bra musik och ganska så roligt.

Schack


Idag var det utflykt till Bergs slussar med Boysen. Ja, de som inte är i Las Vegas o glassar då...


Mot Berg!


Umesh och Magnus kollar in slussning


Körvgrillning

Nu ikväll orkade jag inte vara mer social och absolut inte dricka alkohol. Jag har inte druckit alls mkt i vår men nu blir det inget mer före Vansbro/Mallorca. Istället åkte jag ut till Tinnerö i förhoppningen om att se en kungsfiskare samt att leka med min nya leksak. Jag köpte ett 55-200mm objektiv till min kamera idag. Försäljaren var riktigt bra (dålig för mig) så det blev dyrt. Som tur är så fick jag ju dock 3000 kr i någon form av "förlåt-att-vi-inte-kan-hjälpa-er"-peng av facket igår trots att jag inte trodde att jag skulle få dom så jag gick inte back så många hundralappar...


Ny spejsad grillplats vid Rosenkällasjön

En räv (på långt avstånd!)


Ingen kungsfiskare men hade jag sett en hade det blivit ett superkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela