vismut

Släpp en fis hjärtegris

Publicerad 2009-06-20 21:04:06 i Allmänt

En äkta midsommarafton i dalarna var vad jag ägnade mig åt igår. Äkta var också midsommarvädret - regn. I alla fall på förmiddagen när det var fiske på listan. Jag var medbjuden upp till familjerna Jufvas och Svenssons firande i Leksand i egenskap av vän till Åsa och Johan samt som lyckad matchmaker.


Fiske i Svarttjärn. Johan (i orange) letade båt på andra sidan tjärnen och Pierre (grönt) fiskade.


Åsa, Micke-banan, Maria och Johan

Någon fisk blev det inte men sen blev det lite bättre väder så det kunde grillas


Gris och tjäder på grillen

Efter grillningen åkte vi in till Leksand med lövad vagn bakom en traktor för att se majstångsresning i den sk. Gropen tillsammans med 15000 andra och delta i ett inofficiellt världsrekordförsök i att dansa små grodorna.

Som turister var ju Pierre och jag tvugna att komma lite närmare majstången

Innan stången skulle resas spelade min nya icke-favorit, Leksands stora son och svar på Linköpings Winnerbäck, Stiko-Per några låtar. Eller så var det kanske bara en. De låter likadant allihop.


Det tog masarna lång tid men till slut var den imponerande stången på plats


Och så fick jag en present som den snälla Maria omsorgsfullt valt ut till mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela