vismut

Trött och lite stressad

Publicerad 2009-06-05 18:13:25 i Allmänt

För att tacka av en av den andra växtgruppens masterstudenter igår åt vi middag på stan - Gula Huset. Jag var väldigt sugen på lasange men jag såg att de portionerna var väldigt små så jag ändrade mig till någon fläskfilé-historia. SUUUUUUUCK! Helt allvarligt? Hur kan man få sälja så lite mat för 79:- och få kalla det lunch? Nu ska sägas att inte ens Hanna blev mätt på sin mat och för mig, tja, jag fick två fläskfilébitar (~4x2cm) och en (1) liten champinjon som var delad, sås och uppskattningsvis 0.5dl (okokt volym) ris. Helt sjukt! Jag tror inte ens att det motsvarade en fjärdedel av vad jag brukar äta. Galet.

På kvällen var det disputationsfest på NH för Maria på avdelningen som disputerade igår. Jag gillar att sitta och lyssna på alla tal som hålls på sådana tillställningar men jag måste säga att jag klarar mig utan tal på min egna, bara så ni vet. Tyvärr har det blivit en lite tråkig tradition att jag blir placerad vid bordet som Hanna på alla disputationsmiddagar. Inget ont om Hanna, verkligen inte!, men vi sitter ju trots allt bredvid varandra varje dag hela veckorna så lite variation skulle vara roligt det också. Jag fick även deja vu från förra festan då jag återigen dessutom hamnade vid Vivian Det är bra - förra gången fick jag ju hennes tallrik för att hennes portion var större och den här gången fick jag en flaska vin själv... Efter (god!) mat, tal och lite lek så blev det ett dansgolv. Jag var enda killen på dansgolvet så jag fick ju dansa för många och som jag gjorde det! Jag fick beröm av Anita, 60 år, att jag var en riktig "dancer". Sen kom någon av Marias kompisar och sa att mig vågade hon knappt dansa bredvid mig för att jag dansade så bra. Haha, egen vinflaska är bra :-)

Tillslut var det bara Eva, Lotta och jag kvar på dansgolvet och vi såg nog hur Maria och hennes Man verkade tycka att det var dags att gå hem så vi gick till baren och drack en öl innan det blev hemgång runt 24. Idag var alla universitetsanställda lediga som kompensation för att nationaldagen ligger på en lördag i år men jag har massor att göra och dessutom fick vi oss en genomgång på nya HLPC-systemet till masspeken så det var att ta sig till jobbet idag ändå. Lite seg är jag allt men det har gått bra. Dock har jag fortfarande massor att göra.

Imorgon blir det Lund och Pelles examensfest! Sen hem en sväng, jobb några timmar på måndag (då ska "allt " göras") och sen tåg till Göteborg där jag ska på kurs. Ser inte fram emot kursen speciellt mycket ska jag erkänna. Dagarna är dessutom fullspäckade från 9-21 så, jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela