vismut

På djupt vatten

Publicerad 2009-06-16 22:42:30 i Allmänt

Efter jobbet åkte jag, Eva, Lotta och Annelie från jobbet iväg på prova-på-kajakpaddling i Varamon. Jag kan inte minnas att jag paddlat kajak förrut men det var skoj. Först tyckte jag att det var skitsvårt för jag hade stora problem med att undvika att falla i medan alla andra verkade kunna hålla styr på kajaken utan några som helst problem. Well, efter ett tag insåg ledaren att han gett mig en för svår kajak så jag fick byta med hans betydligt mer erfarna dotter och då gick det mycket bättre! Tyvärr är problemet mina svaga axlar. Dom klarar inte av att anstränga sig speciellt länge så jag får nog köra lite rehab-träning tror jag. Under fikat var jag väldigt sugen på att hoppa i och bada trots det kalla vattnet (11 grader enl. corren - lite varmare enl. mig). Trots ivrigt påhejad av Eva och Lotta, som visste att jag glömt badbyxorna hemma, så blev det inget dopp. Sen blev vi alla tre extremt kissnödiga så innan vi åkte hem till Linköping igen stannade vi till hemma hos mamma och pappa för kisspaus och jag kunde samtidigt passa på att fixa lite fiskeutrustning till midsommar...


Prov-istigning på land. Tyvärr klarade sig alla ifrån att plumsa i under hela paddlingen



Hmm, radiomasterna syns inte så bra som jag hoppades

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela