vismut

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - Pust!

Publicerad 2009-03-04 21:53:36 i Allmänt

Spontanitet är ju inte riktigt jag så efter jobbet var kvällen planerad in i minsta detalj: 17.30-19 Matlagning, äta, diska. 19-19.10 Ladda tvättmaskiner. 19.10-19.40 Handla potatis och skala potatis, ta hand om kycklingen i ugnen. 19.40-19.50 Tömma tvättmaskinerna. 19.50 Åka till Åsa för klippning

Sen skulle jag ju så klart ta hand om tvätten och koka potatisen men nej, allt sket sig när jag 19.50 hoppade på cykeln och upptäckte att däcket var helt tomt på luft. Och med 'däcket' så förstår väl alla att jag menar bakdäcket. Har någon någonsin åkt på punka på framdäcket?!?!? Jaja. Jag hade ingen ny slang så det blev till att laga och det gick jättebra - BPE (best punkalagning ever).
MEN, hjulet ska ju dit igen och den här gången hade alla (alla tre...) delarna till växlarna ramlat bort och eftersom jag inte kan anklagas för att vara världens händigaste person så tog det sin lilla tid att få dit skiten. Men, vad är väl en timme av ens liv - kedjan fick sig ju dessutom en smörjning också så helt bortkastat var det inte.

Nä, dags att koka potatis och vika tvätt. Spontan kväll va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela