vismut

Linköping - Där det händer

Publicerad 2009-03-25 21:52:14 i Allmänt

Dagens absolut roligaste läsning fanns i Extra Östergötland - ett reportage om att vara ung i Mjölby. För det första så slängde sig journalisten med uttryck som 'käkat' och 'sticka' (dra alltså) men gymnasieungdomarna var också roliga. Killarna gillade inte att det inte fanns någon skateboardhall i Mjölby så de åkte till Mantorp och "hojade" (enligt Pontus slåss dom på tågstationen också). Tjejerna då? Ja, på fritiden i veckorna så fanns det väl lite och göra i Mjölby - hästar och så.

(citat direkt ur minnet)
- Men hur ser en typisk fredagskväll ut?
- Man hänger hemma hos någon. Hänger bara. Det finns inte så mycket att göra. Men ibland åker vi in till Linköping. Det är där det händer, om vi säger så.


Idag har jag gjort slut med Försäkringskassan - 3687:- för 2007 sen var bostadsbidragstoryn över.


Har åkt på en åkomma vissa läsare med fotfobi inte vill läsa om. Hur jag ställde diagnos? Via google - första bilden man får fram kunde ha varit ett fotografi på mig. Jobbigt dock att Apoteket hade 20 (minst!) olika produkter för behandling. Priserna varierade från 43:- upp till typ 120:- men de fungerade tydligen på samma sätt så då måste det väl bara vara placebo som den dyrare lever på? Jag slapp välja för den snälla apotekaren valde åt mig.

Kommentarer

Postat av: Fotfobikern

Publicerad 2009-03-26 07:56:40

Å, jag är väldigt tacksam över att vi slapp en bild!!

Postat av: SofiaA

Publicerad 2009-03-26 08:14:21

3653:- till Försäkringskassan från mig i år.. men nu är det för min del också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela