vismut

Sportlov på två dagar

Publicerad 2009-03-03 17:26:01 i Allmänt

Efter att ha skyndat mig ifrån jobbet vid kvart i 12 i fredags hamnade jag på hockey i Leksand på kvällen med Johan, Åsa, Johans familj och Åsas pappa. Leksand vs. Malmö. Där satt jag med min Malmö-halsduk i handen, omringad av Leksandssupportrar, och försökte synas så lite som möjligt. I andra perioden ändrades läget och jag blev mer och mer stolt över att vara Malmö-supporter. Det var dock en lite konstig känsla att sitta ner samtidigt som nästan alla andra står upp och jublar när Leksand gör mål. Men inte alls lika konstigt som det var att fara upp och skrika i princip ensam när Malmö gjorde mål... Tyvärr torskade Mif efter straffläggning och säsongen är över.
Jag har en likadan - på röven

Lördagen var intensiv. 7km skidor i Borlänge följt av 11km skridskor i Falun innan klockan ens var 14. Sen skulle Åsa och jag åka till Johan i Leksand för släktfika. På vägen ägnade vi oss åt turbo-shopping på någon outlet. Jag fick beröm av Åsa för min shopping (tröja, skor och strumpor) och jag måste ge beröm till henne för att vi lyckades ta oss igenom affären så snabbt!

Sen var det alltså släktkalas hos Johan. Ryktet om en utböling som hejar på Malmö och som dricker the hade spritt sig och ja, jag hann bara sätta en fot utanför bilen innan jag hörde en första kommentar om gårdagsmatchen och sen fortsatte det likadant. Jag hälsade att jag hör av mig senare i vår när det som räknas, SM-guldet, hamnar i Linköping.

Träningslägret fortsatte på söndagen med runt 11-12km skidåkning. Jag kan ju säga att min teknik bör förbättras oerhört under de följande 12 månaderna om jag vill klara mer än första kilometern av Vasaloppet 2010. I alla fall diagonalåkning. Arm- och magmuskler för stakning har jag och det bevisade jag i en sprint mot Åsa. Jag vill skryta om det för det var jobbigt att se Åsas rosa rygg försvinna bort mellan träden medan jag själv kämpade med teknik, stavar, skidor, kondition(!!!) och otäcka nedförsbackar när det var normal skidåkning...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-03-04 10:26:47

För att inte tala om alla läskiga träd som höll på att hoppa ut i spåret :)

Nej Björn- du var jätteduktig, både på skidåkning och shopping!

Postat av: Pierre

Publicerad 2009-03-04 16:55:13

Hm, undrar om det finns tatuerade Leksandfans som möjligtvis är IT-experter och kan leta reda på IP-uppifterna för en blogg? Jag skulle sova väldigt dåligt om jag vore du Björn. Om det är så att du måste fly hals över huvud så är erbjuder jag gärna en fristad här i ÖSD, glöm inte skidorna, så vi slipper träna i badhuset....



Jag har anmält mig till St Olavsloppet nu förresten, förstår inte att man aldrig lär sig....

Postat av: Björn

Publicerad 2009-03-04 18:26:34

Tacktack Åsa :-) Glömde ta upp träden!



Pierre: Män som du ska inte tävla mot småpojkar! (för er som undrar så bröt Pierre en tå + stukade en fot när han slog kidsens tidsrekord i vattenrushkanan...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela