vismut

Don't kill the messenger!

Publicerad 2009-05-26 21:48:42 i Allmänt

Idag skulle jag hålla mig hemma mellan kl. 17-21 för att få ett paket från Stångåstaden levererat av Posten. "Framtidens TV". Hela Barnhemsgatan skulle få utrustning för att "förenkla och förgylla hemmalivet" vilket ska bli Stångåstadens nya standard i alla lägenheter. Jag har inte riktigt satt mig in i vad det innebär men något med att man kan sköta sina kontakter med Stångis via sin TV - eller nått.
Jaja, hur som helst så tyckte jag att det var väldigt drygt att ha ett spann på 4h när de kunde komma när som helst. Jag trodde dock initialt att jag var en av de lyckliga som de kom till redan 17.30 men nej. 20.30 kom en stackars kille till mig med mitt paket. Han tackade för att jag hade lappen jag skulle ha fyllt i färdig och beklagade sig också över att allt hade tagit väldigt lång tid för att knappt någon hade haft sin blankett färdig. Dessutom hade väldigt många skällt ut honom. Vad är det med folk? Kan de inte se skillnad på vem som prackar på dem "framtidens tv" och vilka som bara gör sitt jobb när de levererar den?
Puckon!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-05-27 08:18:09

ska jag också få sån?

varför inte bara ha "kontakten med stångåstaden" på nätet??

Postat av: Björn

Publicerad 2009-05-27 18:42:48

Jo, alla i Stångåstaden ska få en sån - ny standard precis som "spis och kylskåp"...



Man får lite mer också. Tror det var någon HD box eller så. I don't know. Har inte läst på mer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela