vismut

Minisemester

Publicerad 2009-05-24 21:17:58 i Allmänt

Ahhh! Så skönt med lite ledigt! Det behövde jag faktiskt, sista veckorna har det varit full fart. Semestern inleddes dock med en förmiddags arbetande innan jag åkte till Motala.

I fredags skulle jag köpa en present och åkte till en sportaffär som hade rejäl rea på allt. Jag fyllde på min Haglöfs-garderob med en tunn fleecetröja (den tidigare har jag haft i massor med år och ett av mina bästa köp någonsin) och ett par Haglöfs-kängor. Sulorna i kängorna skulle man värma till 90 grader i ugnen och sen stoppa i dom och sig själv i skorna för att de skulle formas efter mina fötter. Dessutom köpte jag riktiga simbyxor (speedos...) och bra strumpor för att springa som saknar sömmar så man slipper skavsår.
Efter min mycket duktiga shopping åkte jag och pappa till Tåkern. Inga nya arter men vi fick se tre olika rovfågelarter och de flesta simänder. Vi åkte också förbi Rökstenen. Trots att pappa bott i Östergötland i 51 år och jag i 26 så hade ingen av oss sett den. Det blev ett kort stopp med obligatoriskt fotograferande. Jag fotograferade även informationsskylten så jag kan läsa den någon annan gång...
Rökstenen innehåller ca. 760 tecken (världens längsta runskrift) och är från 800 e.Kr.

På lördagen fyllde pappa år och vi åkte till farmor och fikade. På kvällen åt vi god medelhavsbuffé.

Nu är jag tillbaka hemma och har tvättat och planterat smultron. Men oj så skönt det har varit att vara ledig några dagar. Nu i veckan blir det blodomlopp och mitt mål är att springa snabbare än jag någonsin gjort. I alla fall efter första kilometern då fältet borde ha sträckt ut sig lite.

Kommentarer

Postat av: Pierre

Publicerad 2009-05-25 20:43:21

Jag skiter i stenen, vill se bilder på dig iförd speedos......

Postat av: Björn

Publicerad 2009-05-26 19:09:59

Jag som trodde du gillade tjejer?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-27 16:59:14

speedos speedos speedos!!

När får jag min present? :) Jag är nyyyyyfiken!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-05-27 18:44:39

Ojojoj! Jag hade glömt bort din present Ulrika!!! Jag måste ta med den till Åsa imorgon. Men du kan få ett val: Bild på mig i speedos eller din fina present.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-05-28 13:31:51

Men, det var väl ett svårt val??

Men hit med presenten!! Bilden kan jag nog pressa fram vid ett senare tillfälle!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela