vismut

Nytt X!

Publicerad 2009-05-27 20:04:50 i Allmänt

När det är ovanliga fåglar så pass nära som i Trädgårdsföreningen kan jag ju bara inte missa den: Kryss #178 - Gulhämpling.
Jag är lite besviken, jag trodde nog jag låg uppe på 180 åtminstone. Han jag tittade på fågeln tillsammans med var uppe i ca. 180. I år. Enbart i Östergötland. Jepp...

Men det var kul! Jag strosade runt i några få minuter innan jag träffade den här mannen. Jag sa att jag var osäker på lätet och han plockade upp sin mobil och spelade upp det några gånger. Vi diskuterade lätet och då lät det igen. Båda kollade ner på hans telefon "Nej, nu var det inte jag." Båda kollar upp i träden och visst, där satt den - framlockad av en mobiltelefon!

Gulhämpling (Serinus serinus)
(www.wikipedia.org)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela