vismut

Kulturkrock

Publicerad 2009-05-10 17:53:41 i Allmänt

Sista helgen med vintersport på TVn inleddes med hockey och mat tillsammans med Åsa och Johan. Innan dess hade jag cyklat hem från Priso i årets värsta regn hittills - jag var dyngsur efter 1 min.

Igår jobbade jag. På min avdelning var det bara Hanna och jag men gick man ner till plan 12 var det fullt pådrag och det är nog lättare att räkna upp vilka som inte var där. Efter lunch på stan med Åsa, Johan och Marie, och lite mer jobb var det dax för första bodypumpen sen campushallen-tiden. Jag lyckades bara pricka in "rätt" vikt att ha på stången en enda gång och det var på biceps. Oj så jobbigt det är att pumpa biceps genom en hel Pink-låt. Idag har jag träningsvärk i många muskler.

På kvällen åkte jag till Umesh och vi konstaterade att det var 4-5 veckor sen vi sågs. Sen gick vi till en annan fest där jag började prata med en kinesiska som, när hon hörde vad jag gör för något (?), ville veta hur man skulle göra för att bli så gammal som möjligt. Hon var en riktig karriärsmänniska och hennes stressiga liv ("man lever så kort tid så man måste hinna göra allt") gav mig prestationsångest och hennes stress absorberades av mig så jag gick ut i köket och stod där själv en stund och pustade ut innan jag fick annat sällskap. Ojojoj.

Nere på stan hade vi tänkt att testa "nya" stället (BKs har bytt namn) men det var tydligen väldigt lite folk där så tillsammans med stora delar av plan12-folket (Åsa, Marie, Cissix2 mfl) gick vi till NH och jag hade skitkul. Om man undrar var HU-doktorander är en lördag kan man ju testa med NH. Förrutom då jag och plan12-gänget var det fler från både cellbiologen och mikrobiologen där. Och då menar jag inte 1-2st utan hela gäng.

Idag har jag simmat och labbat lite. Vi har en uppgörelse på labb att om man skrämmer någon måste det vara en överlagd gärning så man blir tvungen att bjuda på glass. Idag hade jag inte en aning om att Rikard var på jobbet och han visste inte att jag var det heller förrän hissdörren åker upp och Rille går ur när jag ska gå in. Båda blev lite skraja. En piggelin var?

I veckan blir det fladdermussafari med ultraljudsdetektorer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela