vismut

På rätt plats vid fel tidpunkt

Publicerad 2009-05-30 22:06:51 i Allmänt

Solig och varm dag. Vad passar bättre än att hjälpa till vid en flytt? Ja, kanske ganska mycket men det funkar. På förmiddagen hjälpte jag Sven att flytta. Vi var några stycken så det gick ganska smidigt- speciellt som stället han flyttade till hade en stor hiss. Dock så var ju då Sven, Maria och Sofia förkylda och trots mina ansträngningar att hålla koll på min saftmugg är jag säker på att jag blandade ihop min med Sofias så, nä, ta't Nunc (hehe, Venerlabbets nya favorituttryck), mitt immunförsvar är starkt!

Sen hann jag bara hem så drog Rikard och jag ut på ekoxejakt i Bjärka-säbys ekhagar. Vi hittade ingen men nu vet vi i alla fall var vi ska leta när det är ekoxesäsong. Vi var nog ute några veckor för tidigt men jag trampade i alla fall i en stor hög med ekoxebajs (eller hästskit - kan inte se skillnad. Skit var det hur som helst). Årets första dopp blev det också i Stora rängen.

Ikväll har jag ätit hamburgare i en Trädgårdsförening som liknade en sopstation och glass på Bosses. Imorgon ska jag ta det Nunc och hänga i solen.

Vi visste inte riktigt var på ekarna ekoxar håller till så vi undersökte dom grundligt


En larv hittade vi. Jag gissar på fjärilslarv. Cool kamouflagedräkt! Ser ut som mossa på träd.


Sen undrar jag om någon vet vad det här är för träd så jag slipper googla.


Jag, Stefan, CR, Maria och Axel åt mat i Trädgårdsföreningen


Som såg ut som en sopstation trots ofulla sopkorgar. Här satt en familj
som tömde ut sitt skräp ur påsen bara för att sätta ner sin korg i den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela