vismut

4000 kr för garanterad vinst

Publicerad 2009-11-12 20:16:36 i Allmänt

Mycket jobb på bloggen nu men så är det ju nästan det enda som händer just nu så idag kommer lite till. Kolla in den här annonsen som mailades till mig idag. En sak som man inom biokemin är mycket intresserad av är att ta reda på vilka proteiner som binder till varandra, så även jag. Och det är svårt. Inte ens jag (hmm) har lyckats hitta vilka andra proteiner som binder till just mitt fd. favoritprotein. Det här kitet kostar visserligen 4000 kr just nu (8000 annars) men eftersom de i annonsen skriver att man ska räkna med lyckat resultat redan första gången så måste det väl vara värt pengarna?!?!!? Hur kan man ens skriva en sådan sak som "count on success the first time"? Den personen kan inte ha verklighets(labb)anknytning...

Invitrogen.com

Idag tyckte Hanna att jag flörtade med kvinnan som tog emot min beställning på Sigma-Aldrich. Tyvärr för nyfikna Hanna så hörde hon ju bara den ena av oss... Hon mailade tom mig efter beställningen för att påminna om rabatten de hade på cellodlingsplast som jag fick via telefon och som jag avböjde med anledningen att jag inte odlar celler...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela