vismut

Händelserik helg

Publicerad 2009-11-08 22:14:13 i Allmänt

Helgen inleddes med en sen labbdag. Jag kom inte ifrån labbet förrän vid 19.45 på fredagskvällen och det var inte ens jobbigt. I veckan lyckades jag faktiskt med något jag inte lyckats med tidigare trots att jag försökt en hel del och vips så var det 10ggr roligare att jobba. Fast jag måste verkligen fixa någon in-case-of-emergency-matlåda och ha i frysen på jobbet...

Kvällen blev i alla fall kort. Lite tv och mys i soffan med Sator var allt jag hann med innan jag somnade. Myset med Sator fortsatte i sängen på lördagsmorgonen (hon kom och tittade till mig runt 7 men insåg att jag fortfarande sov och gick igen - duktig katt). Men myset var tydligen som bortblåst när det var dags för frukost. När jag står och håller i havregrynspåsen kommer attacken bakifrån. Sators tandavtryck på min vad kan ni se nedan. Tydligen gjorde jag frukost i fel ordning. Först ska tydligen hon ha mat, även om hon hade, och sen jag. Tjejer...

 

Jag fortsatte gårdagskvällens labbande men väl på labb började jag sjunga som vanligt och då kom det någon in i labbet. Tydligen hade det varit någon som brytit sig in på avdelningen under natten så de var där och fixade låset. Jag tycker att det var lite otäckt att jag var där helt själv kvällen innan nu när jag vet att det var någon skummis där under natten. Förutom labb hann jag även med ett gympass med Umesh.

 

På kvällen blev det faktiskt utgång trots att jag inte var så sugen från början. Vi hamnade på Sliver och det var faktiskt en hel del folk jag kände igen. Mestadels gym-folk (BA-Madde t.ex). Såg även en tjej som jag var kär i till och från när jag gick i mellan-/högstadiet (men som inte var kär i mig vid samma tidpunkter) som jag inte pratat med på 10 år utan bara sett på håll då och då. Nja, jag har fortfarande inte pratat med henne på 10 år för hon försvann bland allt folk och jag hittade henne inte igen.

Att ha katt hemma har lärt mig många saker: Jag öppnar garderobsdörrar många gånger per dag. Jag har mycket damm. Jag har gummisnoddar lite överallt. Jag är lite feg när den vill busa (men så klarade jag mig från blodiga armar den här gången också). Här är Sator bland mina kalsonger:



Helgen slutade dock på ett tråkigt sätt. Under min simskola (Grymma frisimsvändningar idag!!! Men bensparken vid bröstsimmet är visst helfel fortfarande) blev min nya cykel stulen. Bhu. För vissa brott borde dödsstraff fortfarande existera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela