vismut

Let it snow, let it snow, let it snow

Publicerad 2009-11-04 21:12:12 i Allmänt

Och varför är jag så angelägen om att få mer snö än den som kom idag? Jo, för igår var jag Bambi på hård asfalt när jag återigen testade rullskidorna. Lyckades faktiskt åka till Bergsrondellen och tillbaka men jag ramlade två gånger. Tur att man inte slår sig i min hastighet. Den är marginellt högre än vad kvinnor med barnvagn har. En sak jag kan göra är att korta stavarna en aning men störst problem har jag i alla fall med att få skidorna att rulla rakt. Jag funderar på om det beror på samma defekt som gör att jag inte kan ta bröstsimsbenspark. Nä, ge mig snö så jag kan nöta riktig skid/stavteknik istället.

Idag blev jag huxflux äkta doktorand med 100% anställning retroaktivt sen juni(?). Blir några fina 1000-lappar som kommer in på kontot lagom till jul och kanske kan användas som bidrag till en ny soffa.

Hoppas snön kommer tidigare än februari i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela