vismut

Simskola på riktigt

Publicerad 2009-11-15 20:58:33 i Allmänt

Som ni förstått är bröstsim inte min grej och tyvärr vet mina tränare om det. Efter insim idag var det dags för vårt första "distanspass": 50m fjäril, 100m rygg, 200m bröst och 400m frisim efter varandra. Efter det var de flesta riktigt trötta och ropade "Jaaaa!" när Maja berättade att nästa moment var bröstsimsspark. Jag skrek Nej och fick en klapp på huvudet av Maja. Jag är ju tillräckligt smart för att veta vad syftet med övningen var - att lära en enda person göra bensparken. Dvs - mig.

Jag lät övriga simma iväg före mig (annars tar jag alltid täten så jag slipper farthinder.......) för jag visste ju vem de skulle köra med. Jo då. Snart var Maja i bassängen och slet i mina ben och gjorde bensparken åt mig. Men nej, det gick inte när hon släppte. Eller, enligt henne gör jag rätt med båda benen men samtidigt olika med båda benen och så får det inte vara. Resten av gruppen log drygt när de simmade förbi mig som inte kom så långt med Maja hållandes i mina fötter.

Jag gav svar på tal och sa att de skulle vänta till det blev frisim igen. Drygt? -Ja Sant? -Ja

Idag fick vi också reda på om vi klarat målen för uppflyttning till fortsättningsgruppen (50m frisim och ryggsim samt vändningar). Alla klarade sig men jag ska inte gå. Då får man lära sig tävlingsbröstsim och mer frärilssim men jag vill bara nöta frisim så jag skippar det.

Någon som är intresserad av att följa med på dykcertifikatskurs i vår istället? Jag är sugen.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-11-17 13:41:31

Body balance: barfota..

Hur går det med raggandet på gymet? Ett inlägg tillägnat gym-raggning tack!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-11-17 18:21:16

Jag trodde nog på barfotapass men jag blandar ihop alla namnen.



Gymraggning: Vi får se på onsdag. Onsdagar är de enda dagar jag får chansen och det kan gå flera veckor/månader mellan gångerna...

Postat av: Björn

Publicerad 2009-11-17 18:39:52

Nehä, det blir till att vänta till nästa onsdag för din del för passet som tydligen lockar är inställt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-17 19:07:36

läs min blogg, roligare bättre och snyggare än alla andra!



http://blondinmemsie.blogg.se

Postat av: Vismut

Publicerad 2009-11-17 22:03:03

Jag tycker att både http://ulrikasatu.blogspot.com/ och http://angiaq.blogg.se/ är roligare, bättre och snyggare än din.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-11-18 08:20:24

Björn, jag instämmer. Fast http://vismut.blogg.se borde stå med också! Favvoblogg!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-11-18 08:21:18

Och attans att passet är inställt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela