vismut

Bring it on!

Publicerad 2009-10-27 18:56:20 i Allmänt

Så var man vaccinerad mot svininfluensan. Det låg ett kryptiskt meddelande på Hälsouniversitetets hemsida att anställda och studenter vid HU skulle vaccinera sig med start den här veckan så trots att jag inte tillhör någon riskgrupp är jag nu vaccinerad. Jag är lite fundersam på hur mitt immunförsvar ska tackla vaccinet. Ponera att jag faktiskt hade svininfluensan på Mallorca, då har ju jag redan immunitet. Och vad händer då? Alt. 1 borde vara absolut inget, dvs ännu mindre biverkningar än alla andra. Alt. 2 är väl att immunförsvaret känner igen antigenet som något som ska bekämpas och startar hela stora maskineriet så jag blir svindålig.



Idag har jag 1. köpt falukorv för första gången sen minst mars. Så gick det med det "korv är ingen människoföda". 2. Köpt ris. Det har jag inte haft hemma på över ett år. Det är tydligen mer än träning som går in i slapp-mode i oktober.

Jag har insett att jag egentligen är för dum för att få vara doktorand. Och när jag insåg hur dum jag var (när Åsa berättade det för mig) visste jag inte hur jag skulle ta mig ur skäms-stadiet så jag tog ut det på Åsa istället och lyckades träffa hennes vaccinations-stick. Sorry! :-)

Imorgon blir det middagsdate istället för lunchdate med Oscar och på torsdag blir det middag på Yogi. Kul!

Men nu är det tvätt och disk. Suck.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-10-28 08:10:11

Hmpf, nu lät det ju som att jag talade om för dej hur dum du var, då kan man nästan tycka att jag förtjänade detdär slaget på sticket. Riktigt så illa var det ju inte, jag fick dig bara att inse att du haft otur i tänkandet dagen innan...

Cissi klappade mej på armen (den nu mycketmycket ondigare armen) idag som tack... värst vad alla ska ta på min arm just nu!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-10-28 08:26:22

Jag tycker din ordvits med svindålig var det roligaste i hela inlägget!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-10-28 09:42:30

Ja idag finns det x antal doktorander här som inte gör mer än de behöver med sin stuckna arm. Ajajaj.



Ulrika: Tack! Tyvärr kom den inte spontant för jag gick in och ändrade från "jätte-" till "svin-" i efterhand.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela