vismut

Hård natt

Publicerad 2009-10-18 10:24:17 i Allmänt

Inatt har jag sovit lite dåligt. Eller oroligt kanske man kan säga. Jag har drömt så otroligt mycket. Skummast var drömmen om farmor som biokemist som jobbade söndag och den om Axel.

Axel jobbade i USA som någon form av entertainer iklädd endast små shorts samtidigt som han var väldigt deffad. Han uppträdde i en ring (typ boxningsring) inför publik där han slogs med blåvalar! Att det just var blåvalar fanns det någon anledning till som just nu är lite diffus i mitt minne. Det var i alla fall något om att mängden krill i värdlshaven behövde ökas och att vi därmed skulle minska antalet blåvalar. Hmm.

Jaja, för att göra lite mer show av det hela ville arrangören slänga in ytterligare en spelare i ringen.

-Är det en Tonfisk???? Nej, den var död.
-Är det en hälleflundra???? -Nej den är också död.
-Är det en.... (minns inte)???? -Nej, den lever inte heller!
-Är det en.....vithaj???? JAAAAAAAA!

Vithajen kastas in i ringen. Blåvalen gömmer sig i ett hörn och Axel snurrar in sig i någon form av tejp. När så vithajen attackerar Axel slår den huvudet i tejpen. Axel snurrar upp sig samtidigt som han snurrar in vithajen i tejpen och tar tag i tejpens ände och börjar slå vithajen i backen tills den spricker och dör. Ja efter det vaknade jag så jag vet inte hur det gick för blåvalen.

Historien haltar lite eftersom krillen enl. Wikipedia "anses också vara ett av jordens talrikaste djur."

Kommentarer

Postat av: Yxel

Publicerad 2009-10-18 10:05:08

Klart du drömmer om mig deffad i shorts efter att ha sett mig igår i kallingarna! :D

Postat av: Björn

Publicerad 2009-10-18 10:22:52

Jaha du tänker på det så. Jag associerade den händelsen till blåvalen ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela