vismut

Life is as it should be (if you are a scientist)

Publicerad 2009-10-05 20:55:25 i Allmänt

Att man aldrig aldrig aldrig lär sig! Jag går på samma mina gång efter gång och jag blir lika knockad varje gång. Ena veckan hittar man något mycket intressant och man svävar bort i tankarna på hur man ska gå vidare. Att man först måste visa samma sak en gång till är ju bara en piece of cake... Eller?

Nej.

Inte om man är forskare. Då lyckas man antingen inte visa skiten igen eller så hittar man samma sak i sin kontroll.


Men på gymmet idag gick det bra! Fast det går ju upp och ner där också, hehe.

Pratade med en tjej från Motala på gymmet. Hon jobbar som AT-läkare i Norrköping och berättade att det är som en helt annan värld än Motala (och även Linköping) där på helgerna. Många knivskador, många misshandelsfall och knark hon var tvungen att googla för att veta vad det var för någon substans de tagit. Sånt låter så underligt för mig men jag lever väl i min lilla skyddade värld där jag inte kommer i kontakt med något av det där.

Idag hade jag fläsk, potatis och löksås till matlåda. Jag undrade lite hur populärt det skulle vara när jag micrade fläsket men det gick bra.

Pappa fick sin första :-) idag! Grattis! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela