vismut

Två månader till Juldagen

Publicerad 2009-10-25 20:27:10 i Allmänt

Det var den veckan det. Fort gick det och inte mycket har hänt. Jag var visserligen på BodyAttack i onsdag och idag är första dagen jag inte tänker på träningsvärken i baken även om den finns där. Jag tyckte att den här koreografin var ganska så bra jämfört med de andra. Dessutom försökte jag mig på att göra så många armhävningar av 107st som möjligt på tå vilket slutade med att jag inte kunde lyfta armarna speciellt högt för att klappa i övningen efter...

I fredags var jag med jobbfolk mfl. på NH och klubb Din Mamma. Visst, bandets musik var väl OK men resten?! En klubb Din Mamma med kass musik är ju inte vad man tänker sig. Tråkigt men jag kunde ju i alla fall gå hem och sova tidigare utan att missa något. Fredagar är inga bra partydagar.

Igår gjorde jag ingenting vilket innebar några timmar på labb.

Idag var det också labb men inte så mycket innan jag åkte och pumpade på gymmet. Min slappmånad är egentligen över nu men jag har ändrat mig och kör oktober ut :-)

Åsas orkester, SAABs musikkår, skulle idag spela tillsammans med ett av Motalas bidrag till musikvärlden, Hanna Lindblad (fast det hade varit ännu mer intressant om de uppträtt tillsammans med det andra, Alexander Bard!). Jag kunde tyvärr inte gå för den sammanföll med min simskola (som jag ställde in för Green Day så lite dåligt samvete får jag ju).
Dock blev jag erbjuden av Åsa att hjälpa till vid spelningen, då de hade ont om folk, så kunde jag få en fribiljett och gå när jag behövde. Visst, det nappade jag på. När jag kom dit var jag helt förvirrad. Först skulle jag riva biljetter, sen sälja kaffe men det slutade med att jag fick sälja SAABs musikkårs CD-skiva (sålde 9st!!!). Jag kände mig hyffsat obekväm och inte blev det bättre av att Johan, Sebastian och Pernilla sätter sig på bänken mitt emot mig i pausen och tar kort. Hörde något om "...bra kort för hans disputation" nämnas. Suck.
Spelningen var i alla fall jättebra!

I första akten hade Åsa en saxofon i ögat hela tiden.

 

Åsa, Hanna och Mikaela mfl.


Idag har mina simskolelärare konstaterat två saker: 1. Jag kan inte simma bröstsim och de vet inte hur de ska få ordning på min teknik. Fattade inte riktigt vad de sa men jag låg i alla fall snett och sparkade konstigt. 2. Det går fort när jag crawlar. Yepp, tur det är en crawlkurs säger jag.

Kommentarer

Postat av: Åsa ordmärkaren

Publicerad 2009-10-26 20:23:07

Nu när jag kan vara lite viktig så passar jag på och berättar att det var en basklarinett som såg ut att skava min hornhinna under första halvlek.

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-10-26 20:24:32

och på tal om rubriken, är det inte underbart att det varit 1a advent om fem veckor!

Postat av: Björn

Publicerad 2009-10-26 21:01:12

Jag insåg faktiskt när jag skrev 'saxofon' att det förmodligen inte var det för den såg så stor ut men basklarinett hade jag aldrig gissat på.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-10-27 10:16:52

Woho! Jag hade ju räknat tokfel på 1:a advent. Jag hade fått det till att det var 6 veckor kvar, nu blev jag glad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela