vismut

Desperat

Publicerad 2009-09-24 20:05:38 i Allmänt

Gaaa. Med mindre än 48h till start har jag fortfarande ont i halsen. Jag vet att det är absolut no-no att springa med halsont men ändå vill jag ju höra någon säga att "nej, så farligt är det inte, kör på du". Så jag frågade en läkare på avdelningen.
Han sa att "nej, du ska inte springa om du känner något på lördag morgon ... jag har själv ställt in ett skidlopp när jag hade ont i halsen. Det du kan göra är att gurgla handtvål. Fungerar på precis samma sätt som det du köper på apoteket men är betydligt billigare. Innehåller både virus- och bakteriedödande medel"

Så... Vad gör man när man är desperat? Jo, klart man testar! Kan verkligen rekomendera er att testa! Speciellt som partytrick. Man får riktigt coola bubblor! Men samtidigt - mina kräkreflexer satte igång och jag var mycket nära att spy. Som efterskölj tog jag till listerin som också det innehåller bakteriedödande medel. Kanske ska testa lite gin ikväll också?

Snäll som jag är så tipsade jag även mina sjuka löparkompisar om metoden via sms och fick följande svar från en av dem: "En läkare i Linköping har nog väldigt roligt just nu. Det löddrar fantastiskt!"

Lägg alla klassikerlopp i juni är min lösning på sjukdomsproblemen. Hur stor är inte risken att vara förkyld i september?

Om man inte har någon whiskey hemma så....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela