vismut

Och Malmö har inlett säsongen med två raka

Publicerad 2009-09-20 21:07:55 i Allmänt

Tja, veckan som gick präglades väldigt mycket av måndagens händelser. B.la. ringde min ex-postdoc hem till Bossen och diskuterade samarbetet och berättat att han drömde mardrömmar - om mig som sprang runtrunt... Jag känner mig lite avslagen. När sen inte mina andra projekt går som jag vill utan det strular så är det inte lika roligt som det brukar. Men samtidigt så vet jag ju att det är just det här som jag tycker är det roligaste att arbeta med som finns!

Annars såg veckan ut som vanligt. Löpning och träning. Mitt onda knä är lite mindre ont nu vilket visar sig genom att jag känner av min konstant onda höft mer :-) Just de här veckorna är jag världens tråkigaste person för jag vill absolut inte göra något som kan förstöra för mig inför Lidingöloppet nästa vecka. Det fick mig att tacka nej till två inflyttningsfester och en Klubb Din Mamma den här helgen. Men vad hjälpte det? Nog sitter jag här med en mini-förkylning i alla fall! Hoppas bara att den stannar vid just en mini. Jag intar massor med C-vitamin och hoppas på att Linus Pauling hade rätt när han hävdade att C-vitamin i höga doser kan lindra och förkorta förkylningar.


Nä, i helgen har jag inte gjort något roligt alls. Jag har jobbat. Det roligaste som hänt är nog att jag åt en av mina egenodlade mini-majskolvar. Slå det den som kan!


Efter nästa helg kommer jag vara en ny människa om än lite stel (första dagarna)!

Och imorgon. Imorgon börjar ju hockeysäsongen på riktigt!!! Äntligen!

För att rädda det här något krystade inlägget från att bli totalt meningslöst infogar jag en bild som får symbolisera min helg:

Det gröna jag sover på är en orm som är väldigt populär bland DIPPare. Vet att Power sovit sida vid sida med den och nog finns det kort på en Yxel i bar överkropp kramandes ormen. Antar att Tigern också haft sina stunder med ormen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela