vismut

Kontrollfrågor

Publicerad 2009-09-11 19:58:38 i Allmänt

Nu blir det ett inlägg om detta otyg. I förra veckan skulle jag fylla i uppgifter på en websida på jobbet. När jag registrerat mig skulle jag ange vilken kontrollfråga som skulle ställas ifall jag skulle glömma mitt lösenord så att det kunde återställas. Jag fick tre alternativ: Vad heter ditt favorithusdjur? Vad hette din favoritlärare och high school name. Ärligt. Vilka skitfrågor? Om jag nu skulle kunna komma ihåg vad svaret på en sån fråga är så skulle jag väl komma ihåg ett lösenord. Kollade precis in vad jag valde och jag tog tydligen den sista. Det skumma är att det är fyra tecken inskrivna som svar. Jag har inte en aning om vad svaret är redan nu efter en vecka...


Nu är det samma sak igen. På Svenska spel. Här får jag visserligen fler alternativ men suck säger jag ändå:

Vilken film var den första du såg på bio? -Ehh, Macken? Minns ju inte vad jag såg förra året ens. Sweeney Todd kanske.
Vad hette din favoritlärare i grundskolan? -Hmm, jag har två att välja på så jag skulle inte minnas vem jag valde.
Vad hette ditt första husdjur? -Minns att jag hade en snäcka i akvariet som Maria döpte till Caroline men nä, det skulle jag inte komma ihåg. Kanske skulle skriva Busifer (algätaren) istället.
Var tillbringade du somrarna som barn? Lycka till att svara lika på den frågan du Björn.
I vilken stad möttes dina föräldrar? Ja du. Undrar om det var en stad ens?
Vad hette din bästa barndomsvän? Ja. Här kanske jag skulle kunna svara lika två gånger i rad. Får väl bli den då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela