vismut

9mm

Publicerad 2010-04-11 16:20:25 i Allmänt

Nej, det är inte jag som har klippt mig igen. Det är Christian. Han gick och klippte sig på Lambos Klippotek och när frisörskan visade rakaparaten och frågade "Vi tar den här längden va?" trodde Christian att hon menade för polisongerna eller sidorna. Men nej. När hon såg att han rykte till när hon tog första varvet över håret insåg hon nog sitt misstag men sa "Vi kör hela va?". Mm. Tydligen hade de inte pratat så mycket efter det... Hur som helst så passade han i 9mm och hade redan hunnit inse att håret i princip redan är torrt när man kommer ur duschen!

Igår var det inflyttningsfest hos Axel och Anna-Carin (Lambohovskolonin växer) och idag var tanken att jag skulle upp och cykla med tyskarna Sebastian och Janosch (ja, NMR-Janosch) men morgontrötta tyskar blev helt plötsligt morgonpigga tyskar så jag orkade inte upp.

Dock tog jag en 6mils-tur själv. Rumpan började göra ont efter 5 mil men det är fortfarande händerna som är värst. Otäckast var ett oförklarligt litet gupp i vägen när jag satte nytt hastighetsrekord: 39.99 km/h. Motvind från Bjärka Säby och hem var jobbigt för tydligen räckte det inte med bara frukost om man ska ut och cykla så där långt.

Något annat har jag inte gjort idag men senare ikväll blir det innebandy i Motala igen. Jag tror jag parkerar uppe vid motståndarnas mål och spelar den diva jag är.

Kommentarer

Postat av: choken

Publicerad 2010-04-11 21:56:56

Hej Fåglum!

Det kan vara så att sadeln sitter en liten aning för långt fram om du får ont i händerna, eller så är det bara labbfingrarna som inte tål rejäla tag.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-11 21:58:56

Hej Fåglum!

Det kan vara så att sadeln sitter en liten aning för långt fram om du får ont i händerna, eller så är det bara labbfingrarna som inte tål rejäla tag.

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-11 22:51:59

Så klart att det inte räcker med bara frukost när man ska cykla 6 mil. Hoppas att det gick bra med powerbar-bakandet!

Postat av: Per

Publicerad 2010-04-15 21:51:33

Vill bara säga att jag minsann kört 41.3 idag! Dock var det lååångt från några 6 mil jag körde, så du tar hem den viktigaste grenen. Förstås!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela