vismut

April April!

Publicerad 2010-04-02 21:04:58 i Allmänt

Jag gick på två aprilskämt i år. Eller, egentligen bara ett för det andra läste jag i tidningen idag utan att veta att det var gårdagens Corren...

Det ena var väderkartan bakom programledaren i Godmorgon Sverige i SVT när han sa att det skulle pratas om påskvädret. STORA solar och ~20grader! Men sen kom Helen in och sa åt honom att sluta leka med hennes kartor och tog fram de riktiga istället. Jaja, helkasst såg det ju inte ut men inte riktigt som jag för en kort sekund tilläts tro.

Det andra då? Jo, jag var på väg in på kanalbolagets hemsida för att se om man kunde anmäla sig frivillig till grävjobb för att reparera en sträcka av Göta Kanal när pappa sa att det kan du ju göra men det där var ett aprilskämt. Så jag läste artikeln från början till slut och då fattade jag det jag också. Äh, tur i alla fall att jag inte hann messa Johan och fråga om han skulle med, hehe.

Björn, Johan, militärer och interner grävandes i Berg hade ju varit snyggt.

 

Tack för alla Grattis i kommentarerna och Glad Påsk!

 

Hanna: Efter 10 år på LiU och data.., ehh, ...kunnig så trodde jag du kunde hacka dig in på Nature och liknande sidor hemifrån. Här har du en länk som bör lösa problemet för dig och alla andra med LiU-id:


http://www.nature.com.lt.ltag.bibl.liu.se/nchembio/journal/v6/n4/full/nchembio.344.html


Observera det lilla insertet .lt.ltag.bibl.liu.se . Det kan du ha nytta av!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-02 22:22:59

1: Enbart rubriken att kanalen ska handgrävas gjorde att man (=jag och alla andra) insåg att det var ett aprilskämt. (Varför heter det aprilskämt? Det är inget skämt så det borde heta april-lurendrejeri istället)



2: Ja jag vet att man kan logga in via biblioteket, gjorde det ofta förr. Nu behöver jag ju inte det sen ett par år tillbaka så då glömmer man vad det var man skulle skriva. Är det en OK ursäkt Herr Drygis?

Postat av: Björn

Publicerad 2010-04-03 09:59:25

Tss. Läste man det andra april (=som jag gjorde) och bara skummade snabbt så lät det troligt. Jag fattade t.ex inte att de skulle bygga en förbifart utan bara laga ett avsnitt av kanalen. Men när jag läste om enkelriktad trafik insåg även jag... Läsförståelse=kass.



Ja det var en OK ursäkt, Fru Lättretad.

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-03 14:05:31

:p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela