vismut

Mums

Publicerad 2010-04-14 20:40:51 i Allmänt

Just nu blir det inte så tätt mellan inläggen för i så fall skulle alla tröttna. Det är bara jobb och träning just nu. Och tvätt. Igår fick jag för mig att tvätta men jag hade knappt någon tvätt alls. Hmm, jag tror jag tvättade så sent som i torsdags så det var visst inte dags att tvätta ännu.

Roligast idag: En professor på jobbet hade varit i Israel och köpt med sig något Israeliskt godis. Han hade skurit upp den stora biten, som såg ut som en paté, i småbitar. Det smakade inte illa eller så, bara skum konsistens. När han gått från fikarummet berättade en tjej som kommer från Syrien att det där var något slags pålägg och inte något godis. I alla fall hos dom...

Och så har jag lärt mig att ordet rättöversväg tydligen inte används utanför Östergötland. Skumt.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-04-15 10:34:06

Vi tvättade i söndags..och hade full tvättkorg igår igen..illa. Korgen innehöll också kläder som luktade röv. Av Bikram yoga luktar inte svetten bara svett. Utan urrrkk..

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-04-15 10:34:55

Ps. Vad betyder rättöversväg?

Postat av: Björn

Publicerad 2010-04-15 10:58:13

Ulrika: Följ denna länk.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-04-15 19:08:45

kul.

Postat av: Asa

Publicerad 2010-04-15 19:59:10

Hehe, jag laste rovoversvang istallet for rattoversvang. Jag skyller pa jetlag och forkylning, men kul var det anda!

Postat av: Lena

Publicerad 2010-04-15 22:03:12

nej i småland använder vi inte sådana skumma ord

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela