vismut

Problem med att ta sig hem(hem)

Publicerad 2010-04-17 21:42:34 i Allmänt

På något sätt känns det som att det är mitt fel att askan från den isländska vulkanen lamslår Europa, för aldrig tidigare tror jag att jag haft så många bekanta som oberoende av varandra ska ut och flyga:

Åsa och Cecilia (och Niklas?) sitter i Världens bästa stad på andra sidan Atlanten och det talas om att nästa flyg till Europa som de kan åka med går först på fredag.

Min syster har varit i Motala på besök en vecka och fick då problem att ta sig hem till London igen. Lösningen blev 24h tåg på tisdag för 5500:-.

Sebastian och Marie skulle på konferens i Rom men några timmar innan planet skulle lyfta i torsdags ställdes ju alla flygningar in.

Sen finns det ju då andra kändisar som har problem. Hälsouniversitetets pro-prefekt Johanna sitter fast i Singapore efter en mellanlanding. Men värst av allt måste väl ändå vara att LHC's sportchef Hemlin sitter fast på Island mitt i Silly Season! Han lär ju inte direkt hitta några förstärkningar där så vulkanen kan komma att avgöra hela Elitserien 2010/11. Bara till att hoppas att han hann signa Sedin, Ovechkin och/eller Crosby när han var i Nordamerika.

Själv hade jag också problem att ta mig hemhem idag. Planen var att cykla till Motala och säga hej till Maria, äta lasagne och cykla hem igen. En nätt felcykling på 10km dit plus sjuk motvind/sidvind i kombination med att det faktiskt var längre än jag trodde gjorde att det inte blev mycket mer än det och kvällspizza på labb gjort idag.

Ny topphastighet: 50,94km/h på en 80sträcka.

Mitt ute i ingenstans ser jag en vinröd Skoda på håll. När den kommer närmare ser jag att den har en vimpel i backspegeln. När den kommer ännu närmare ser jag att det är en ful vimpel (LIF) i backspegeln och att det är Johan tillsammans med Mia i bilen. Skumt! Jag såg inte allt för många bilar under min tur så det här var verkligen ett sammanträffande! Bil såg skönt ut...

Jag med min tidiga födelsedagspresents-handduk från Maria och med en nöjd Doris

 

Min bananätarbänk i Normlösa. 13,7mil blev det i baken idag.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-20 20:36:11

Imponerande att cykla till Motala. Håller rumpan än?

Postat av: Björn-Nycyklad

Publicerad 2010-04-20 20:43:37

Absolut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela